Υποχρεωτικό επιλογής
Υποχρεωτικό επιλογής
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μετά την ολοκλήρωση του µαθήµατος οι φοιτητές αναµένεται:
- να έχουν κατανοήσει την οργάνωση και λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου
- να έχουν κατανοήσει τη φύση των νευροψυχολογικών διαταραχών που διδάχθηκαν
- να έχουν κατανοήσει τις επιδράσεις τους στη παθολογική συµπεριφορά και νόηση
- να έχουν κατακτήσει τις κύριες νευροψυχολογικές μεθόδους αξιολόγησης των νευροψυχολογικών διαταραχών
- να μπορούν να εκτιµήσουν συγκριτικά την αποτελεσματικότητα διαφόρων μεθόδων νευροψυχολογικής αποκατάστασης,
με δεδομένο ότι ο στόχος του µαθήµατος είναι η παρουσίαση της φυσιολογικής οργάνωσης του εγκεφάλου και η σχέση με τη φυσιολογική νοητική λειτουργία και συμπεριφορά, επίσης η παρουσίαση της σχέσης της παθολογικής εγκεφαλικής λειτουργίας με την αποκλίνουσα συμπεριφορά και νόηση, η ανασκόπηση των κυριότερων νευρολογικών διαταραχών που παρουσιάζουν νευροψυχολογικές διαταραχές, η αναφορά σε μεθόδους εκτίμησης των νευροψυχολογικών διαταραχών, η παρουσίαση, ανάλυση και επίδειξη νευροψυχολογικών εργαλείων, η αναφορά σε βασικές αρχές της νευροψυχολογικής αποκατάστασης και η παρουσίαση σχετικών μεθόδων/ προσεγγίσεων νευροψυχολογικής αποκατάστασης.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδοµένων και πληροφοριών, µε τη χρήση και των απαραίτητων νέων τεχνολογιών
- Ικανότητα λήψης αποφάσεων
- Αυτόνοµη εργασία
- Σεβασµός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισµικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελµατικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Ευαισθησίας σε θέµατα φύλου
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
- Οργάνωση του ανθρώπινου εγκεφάλου, συμπεριφορά και γνωστικές λειτουργίες
- Μέθοδοι αξιολόγησης των εγκεφαλικών λειτουργιών με έμφαση στις γνωστικές λειτουργίες
- Βασικές αρχές στην Κλινική Νευροψυχολογική Εκτίµηση
- Κλινική Νευροψυχολογική Εκτίµηση: Θέματα διαφορικής διάγνωσης
- Βασικές μέθοδοι και δοκιμασίες εκτίμησης της προσοχής, νοητικής ταχύτητας επεξεργασίας πληροφοριών και μνήμης
- Βασικές μέθοδοι και δοκιμασίες εκτίμησης των επιτελικών λειτουργιών
- Νευροψυχολογικές λειτουργίες και αξιολόγηση στην Ήπια Γνωστική Διαταραχή και Νόσο Alzheimer
- Η συνεισφορά της νευροψυχολογικής αξιολόγησης στην διαφορική διάγνωση στην άνοια – παρουσίαση ειδικών Κλινικών περιπτώσεων
- Νευροψυχολογικές λειτουργίες και αξιολόγηση στην Σκλήρυνση Κατά Πλάκας
- Γιατί είναι απαραίτητη η Νευροψυχολογική εκτίμηση σε Αφασικούς ασθενείς
- Βασικές αρχές νευροψυχολογικής αποκατάστασης
- Βασικές αρχές για την νευροψυχολογική αποκατάσταση της προσοχής και μνήμης
- Βασικές αρχές για την νευροψυχολογική αποκατάσταση των επιτελικών λειτουργιών
- Οργάνωση του ανθρώπινου εγκεφάλου, συμπεριφορά και γνωστικές λειτουργίες
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις - Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας 39
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη50
Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις36
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική.
Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει:
-
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης και ανάπτυξης
-
Επίλυση προβλήματος
-
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
-
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα (Εύδοξος)
Βιβλίο [77111679]: Βασικές αρχές νευροψυχολογίας του ανθρώπου, Kolb B. & Whishaw I (επιμ. Γιακουμάκη Σ, Καστελλάκης Α) Λεπτομέρειες
Βιβλίο [22714869]: ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ, LEZAK - HOWIESON - LORING Λεπτομέρειες
Βιβλίο [41552]: Νευροψυχολογία, K. WALSH, D. DARBY Λεπτομέρειες
Βιβλίο [41959401]: Κλινική νευροψυχολογία. Σημεία, Κώστας Πόταγας Λεπτομέρειες Βιβλίο [41427]: Κλινική νευροψυχολογική εκτίμηση, Μ. ΚΟΣΜΙΔΟΥ Λεπτομέρειες
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Archives of Clinical Neuropsychology Neuropsychology (APA) Neuropsychologia
Behavioral Neurology
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
Nasios G, Dardiotis E, MessinisL .From Broca and Wernicke to the Neuromodulation Era: Insights of Brain Language Networks for Neurorehabilitation.Behav Neurol. 2019 Jul 22; 2019:9894571. doi: 10.1155/2019/9894571. eCollection 2019.
Potagas C, Kasselimis D, EvdokimidisI .Short-term and working memory impairments in aphasia.. Neuropsychologia. 2011 Aug; 49(10):28748.doi:10.1016/j.neuropsychologia.2011.06.013.
Messinis L., Kosmidis, M.H., Nasios, G., Dardiotis, E., Tsaousides, T. Cognitive Neurorehabilitation in Acquired Neurological Brain Injury, 2019 Editorial, Behavioural Neurology, Article ID 8241951
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS